Autor: IOD w kilku jednostkach budżetowych

Uwaga – str. 25-26 – Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie pracodawca może wykorzystać służbowy adres e-mail po byłym pracowniku?

1) literówka – w przytoczonym wyżej pytaniu jest „adresu” a ma być „adres”

2) W tekście pojawiają się dwa zdania: „Jeśli adres e-mail byłego pracownika stanowi dane osobowe, wówczas taki adres powinien zostać usunięty z chwilą zakończenia stosunku pracy [..}”. „Natomiast po zakończeniu współpracy pracodawca może tak skonfigurować serwer poczty, aby korespondencja była przekierowana na inny adres, a także by nadawca  otrzymał zwrotną wiadomość informującą, że nie ma takiego użytkownika.”. Zdanie te stoją w pozornej sprzeczności. Może pomógłby przykład:

Przykład

Kowalski kończy pracę w firmie firma. Jego adres e-mail j.kowalski@firma.com.pl zostaje w chwili rozwiązania współpracy usunięty ze stron internetowych i intranetowych jako informacja o kontakcie.

Samo konto e-mail j.kowalski@firma.com.pl może zostać natychmiast usunięte na serwerze pocztowym, lub, jeżeli pracodawca uzna że jest to w jego interesie, czasowo skonfigurowane tak, by przekierowywać pocztę na konto nowego/innego pracownika oraz wysyłać automatyczną wiadomość zwrotną do nadawcy informującą, że pracownik już w firmie firma nie pracuje, a aktualnie jego obowiązki przejął pracownik z którym można się skontaktować pod adresem e-mail adres_e-mail. Celem takiego informowania jest realizacja interesu administratora (pracodawcy), natomiast zgodnie z zasadą ograniczania okresu przetwarzania wydaje się, że nie powinno to trwać dłużej niż trzy miesiące, po którym to okresie konto e-mail j.kowalski@firma.com.pl powinno być w pełni usunięte na serwerze pocztowym.

Podmiot udostępniający: Departament Komunikacji Społecznej
Wytworzył informację:
user Karol Witowski
date 2024-07-02
Wprowadził informację:
user Edyta Madziar
date 2024-07-02 12:07:17
Ostatnio modyfikował:
user Edyta Madziar
date 2024-07-04 12:17:36