Autor: IOD w kilku jednostkach budżetowych
Uwaga – str. 25-26 – Czy, a jeśli tak, to w jakim zakresie pracodawca może wykorzystać służbowy adres e-mail po byłym pracowniku?
1) literówka – w przytoczonym wyżej pytaniu jest „adresu” a ma być „adres”
2) W tekście pojawiają się dwa zdania: „Jeśli adres e-mail byłego pracownika stanowi dane osobowe, wówczas taki adres powinien zostać usunięty z chwilą zakończenia stosunku pracy [..}”. „Natomiast po zakończeniu współpracy pracodawca może tak skonfigurować serwer poczty, aby korespondencja była przekierowana na inny adres, a także by nadawca otrzymał zwrotną wiadomość informującą, że nie ma takiego użytkownika.”. Zdanie te stoją w pozornej sprzeczności. Może pomógłby przykład:
Przykład
Kowalski kończy pracę w firmie firma. Jego adres e-mail j.kowalski@firma.com.pl zostaje w chwili rozwiązania współpracy usunięty ze stron internetowych i intranetowych jako informacja o kontakcie.
Samo konto e-mail j.kowalski@firma.com.pl może zostać natychmiast usunięte na serwerze pocztowym, lub, jeżeli pracodawca uzna że jest to w jego interesie, czasowo skonfigurowane tak, by przekierowywać pocztę na konto nowego/innego pracownika oraz wysyłać automatyczną wiadomość zwrotną do nadawcy informującą, że pracownik już w firmie firma nie pracuje, a aktualnie jego obowiązki przejął pracownik z którym można się skontaktować pod adresem e-mail adres_e-mail. Celem takiego informowania jest realizacja interesu administratora (pracodawcy), natomiast zgodnie z zasadą ograniczania okresu przetwarzania wydaje się, że nie powinno to trwać dłużej niż trzy miesiące, po którym to okresie konto e-mail j.kowalski@firma.com.pl powinno być w pełni usunięte na serwerze pocztowym.